thatsummer

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

That one summer del 5

Av Katta Ella Skaluzny - 7 juli 2012 17:59

 

Jag och Chelsea hoppade av cyklarna och ställde dom längst med väggen till sommarstugan.

-Är det bara jag som tycker det är sjukt..? Skrattade jag och mötte Chelseas blick.

Hon skakade på huvudet och skrattade.

-Nathalie, det ÄR sjukt..

Jag fnissade tyst och låste upp dörren och skuttade in i huset tillsammans med Chelsea. Vi bestämde oss för att äta någonting, och vi gjorde en fruktsallad. Samtidigt som vi gjorde fruktsalladen och sedan åt pratade vi om vad som just hade hänt idag. Hände detta på riktigt? Skrev precis Zayn, Harry och Louis sina mobilnummer till oss? Hade vi precis fått någonslags, kontakt med killarna?

     Några timmar senare bestämde vi oss för att ta ett kvällsdopp eftersom klockan började närma sig 8 på kvällen. Vi badade i ungefär en timme och sedan bestämde vi oss för att se på film.  Dagen flög snabbt förbi och efter filmen gick vi och la oss.


-Nathalie, upp med dig! Hörde jag Chelsea ropa.

Jag öppnade ögonen och blev genast bländad av solen som sken in i rummet genom fönstret. Jag kliade mig i ögonen och la mig på ryggen. Jag sträckte på mig och gäspade några gånger innan jag gick upp ur sängen och gick in i köket där jag mötte Chelsea. Chelsea var redan påklädd och log mot mig.

-Jag gjorde pannkakor. Sa hon.

Jag log sömnigt mot Chelsea.

-Vad gullig du är då..Sa jag hest och satte mig vid matbordet.

Nån timme senare var Chelsea och jag påklädda i bikiniöverdel och ett par shorts. Vi klibbade på mascara på ögonfransarna och satte upp vårt hår i en hög tofs. Vi bestämde oss för att gå till stranden och sola.

-Är solstolarna redan nere på stranden? Hörde jag Chelsea ropa från huset.

-Ja det är dom! Svarade jag, som redan var nere på stranden och satt i en av solstolarna.

Snart kom Chelsea springande och satte sig på solstolen bredvid.

-Härligt med sol. Fnittrade hon.

-Åhja, det är det haha! Skrattade jag.

-Du när ska vi höra av oss till killarna? Frågade Chelsea och såg på mig.

-Jag vet inte kanske n.. jag blev avbruten av att Chelesas mobilen vibbrerade till.

-Säkert mamma eller nån.. suckade hon och tog upp sin väska och snart hade hon mobilen i handen.

Jag märkte snabbt att hennes ansiktuttryck ändrades. Hon började gapa och sedan flög hon upp ur solstolen och hoppade runt.

-Okejokejokej, vad är det ? Skrattade jag och ställde mig upp.

-DOM HAR SKRIVIT! Skrek hon och tog ett steg närmare mig.

Hon sträckte fram sin mobil och jag läste smset.

’’Hej, är detta Chelsea’s nummer? (: //Niall’’

Jag skrek till och började hoppa tillsammas med Chelsea.

-Det är heeelt .. amazing! Skrek Chelsea.

Folk lite längre bort tittade konstigt på oss och vi märkte det efter en lång stund så vi lugnade ner oss. Gud vad pinsamt.. Ett gäng killar stod och kollade på oss med ett leende och jag fnittrade till.

-Du en av dom där killarna glor något enormt på dig.. Viskade jag till Chelsea samtidigt som jag skrattade och Chelsea slog till mig på armen.

-Det gör han där också fast på dig.. Fnittrade hon samtidigt som jag suckade och fnissade till.

-Jaja svara nu! Sa jag och Chelsea mötte min blick.

-Va? Nej det känns jätte konstigt ju..

Jag såg konstigt på Chelsea.

-Vadå konstigt?

-Jo men.. asså

-Gud jag kan skriva istället. Skrattade jag och tog hennes mobil och satte mig ner i solstolen.

Chelseas flyttade på sin solstol närmare min och satte sig ner samtidigt som hon lutade sig närmare mobilskärmen.

-Hur ska man svara nu då?

-Typ, öh.. ’Ja detta är Chelseas nummer! :)/Nathalie.’ Sa Chelsea och jag nickade.

Jag skrev exakt så som hon sa och sedan tryckte på skicka. Både jag och Chelsea och jag fnittrade till. Vi hann knappt säga någonting när mobilen vibbrerade igen. Jag öppnade smset.

’’Åh, okej. Började bli typ orolig att det var fel nummer.. Vad håller ni på med då? ;)’’

-Vad gör vi för nåt..? Frågade jag Chelsea och hon skrattade till och ryckte på axlarna.

-Skriv typ att vi är på stranden och solar!

-Sant, det är det vi gör ju.. fnissade jag och skrev tillbaka.

Vi fick ett sms tillbaka snabbt.

’’Den stranden vid ert hus? Är det mycket folk där?’’

Chelsea och jag tittade omkring oss. Konstigt nog var det inte så mycket folk på stranden. Eftersom en bit av stranden tillhörde vår tomt så var det folk länge bort från oss.

’’Nej, inte så mycket folk! Och ja det är den stranden vid vårt hus.’’

Jag skickade smset.

-Undra varför dom undrar det..? Undrade Chelsea och jag ryckte på axlarna.

Mobilen vibbrerade än en gång och jag öppnade smset.

’’Vi kommer om ca 10 min! :)’’

Jag fick läsa om smset flera gånger för att fatta vad som precis hade skrivit till oss.

-Allvarligt?! Skrek jag och Chelsea samtidigt och vi rusade in i huset och ställde oss framför stora speglen vid hallen.

-Ser jag okej ut? Frågade Chelsea och såg på sin spegelbild.

-Jadå! Gör jag det då? Skrattade jag.

-Jaa!

Vi log mot varann och började gå tillbacka ner till stranden. Vi satte oss tillbaka ner i solstolarna och slappnade av. Vi log där i ungefär tio minuter.

-Hejsan! Hörde vi manliga engelska röster säga bakom oss.

Chelsea och jag såg på varann och vi log. Sakta gick vi upp ur solstolarna och vände oss om. 5 stycken killar stod framför oss.

-Hejhej! Sa jag och Chelsea samtidigt.

 
 
Ingen bild

Isabell

7 juli 2012 18:19

Älskar eran novell. Kan man får vara med i novellen? Jag blir kär i Liam och Liam blir kär i mig. :D Jag vet att Liam har en tjej men inte i novellen.

Katta Ella Skaluzny

7 juli 2012 18:39

Hej Isabell! :) Tack för att du kikar in i vår blogg. Men jag tror vi säger nej till att du ska få vara med i vår novell. Du är dessutom redan med i en annan.

// Ella Katta

 
Ingen bild

Isabell

7 juli 2012 19:20

Hur vet ni det? okej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta Ella Skaluzny - 13 juli 2012 12:43


  Fast vi lärde känna killarna för första gången idag, kändes det som vi hade känt varandra jätte länge. Vi hade det jätte trevligt, fast fotbollen blev lite konstig. Det kändes som om dom vore vanliga killar från skolan. Inte killarna från One Di...

Av Katta Ella Skaluzny - 11 juli 2012 12:15

    Åh herregud. Där stod ju killarna. Framför oss och det var DOM som ville hänga med oss. Är detta verkligt? Killarna log stort mot oss och sedan tittade dom sig omkring. -Sant, det var inte så många här. Skrattade Liam och jag och Nathalie log...

Av Katta Ella Skaluzny - 6 juni 2012 19:18


  (Chelsea)      (Nathalie) Jag sprang in i rummet där jag och Nathalie hade sovit och rotade i min väska efter kläder som jag kunde ha på mig på signeringen. Nathalie gjorde samma sak, och efter ungefär en kvart hade vi på oss våra klänningar som...

Av Katta Ella Skaluzny - 20 maj 2012 20:35

Chelsea's One Piece. Nathalie's One Piece         -Men va faan.. suckade jag och reste mig upp ur sängen, och med hårda steg började jag gå till ytter dörren.Vilken idiot kommer och plingar på såhär sent?!Snart kom Chelsea efter mig och var...

Av Katta Ella Skaluzny - 19 maj 2012 17:42

(Nisse) (Stugan)   WOW! Vi vann verkligen! Det hade jag aldrig trott..Jag kände mig spänd inför träffen med One direction, men samtidigt var jag nervös. Dom hade ju aldrig varit våra idoler eller något sånt, utan vi hade bara lyssnat på deras mu...

Presentation


Två svenska tjejer, träffar 5 stycken killar, som dom aldrig skulle tänka sig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards