thatsummer

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

That one summer del 1

Av Katta Ella Skaluzny - 14 maj 2012 16:35

Chelsea's sommar klänning.

Nathalie's sommar klänning.   

-Ha en riktigt skön sommar!
Det sista ordet gjorde mig nästan knäsvag. Sommar.. Jag ska ha sommarlov! Inget plugg, utan bara sol och värme! Vänner, resor, bad och fest. Jag kunde redan föreställa mig mitt sommarlov. Det skulle bli bäst. 9, långa, underbara veckor.  
Jag såg på mina bästa vänner, som stod brevid mig, och var lika glada som jag. Jag mötte deras blickar och vi log till varann.


Klassen jublade till och en glad känsla spred sig i hela salen.
Det är sommarlov.


Mitt namn är Nathalie. Nathalie Almén. Jag bor i en liten stad i Sverige. Växjö, har du hört talas om den? Domkyrkan, Grand Samarkand? Skitsamma..
Jag har ett ganska bra liv. Jag trivs, vart jag än är. Jag har vänner, jag litar på, och som betyder mycket för mig. Min familj, är viktigast för mig.
Jag har precis fyllt 17 år, och har fortfarande riktigt många drömmar jag måste uppnå, sen jag var typ 13 år gammal. Jag är väldigt beroende av dans. Jag dansar nästan jämt. Mode är något jag gillar. Jag gillar att klä mig så som mode visar. Inte för att visa mig cool, men jag tycker det är kul att ha nya kläder, och att ha en egen stil, som modet visar. Musik, det är mitt liv. Kan inte leva utan det. Måste typ hela tiden gå runt med hörlurar i öronen och lyssna på musik. Annars så, blir världen tråkig eller nåt..
Jag är både vän med killar och tjejer. Jag har alltid trivts hos killarna, och dom har alltid vara snälla mot mig. Så det fortsätter så, väldigt länge. Min stora förebild är min syster, som är 23. Hon har alltid varit det. Det kanske låter konstigt, för väldigt många ha sina förebilder som är kändisar. Det har jag faktiskt aldrig haft.
Men idoler, det har jag minsann haft. När jag var yngre, var jag helt frustrerad av kändisar, och det var väldigt mycket Robert Downey Jr och One Direction som jag var ’‘intresserad av’’. Låter konstigt, jag vet, kan nästan inte föreställa mig det själv!
Men egentligen, vad ska jag ha och berätta? Jag har ett helt sommarlov framför mig!


-Nathalieeee! Hörde jag välbekanta röster ropa.
Jag vände mig om, och där trängdes mina underbara killar i folkmassan. Mina underbara vänner.
-Heey guys! Skrattade jag, och mötte dom i en gruppkram.
-Det är förfest hemma hos Jonte ikväll, kommer du?
-Såklart, men då måste Chelsea hänga med.
-Jadå! Skrattade killarna och släppte taget om mig.
Jag sneglade över en av killarnas axlar, och såg där minsann en av mina bästa vänner, Chelsea stå med sina föräldrar, prata och hon skrattade sitt söta skratt.
-Chelsea är där, killar jag går till henne, och vi ses hos Jonte då da! Sa jag till killarna samtidigt som jag skrattade, och dom nickade.
Jag gick fram till Chelsea, och hon såg på mig med ett stort leende. Vi möttes i en kram, och vi började fnissa.
-Ett helt freaking sommarlov väntar på oss! Skrattade hon.
Jag lyste upp i ett stort leende och nickade.
-Det är förfest hos Jonte, du kommer? Sa jag.
-Såklart!
Jag började titta mig omkring.
-Var är resten av tjejerna? Frågade jag.
-Ingen aning, vi måste säga hejdå till dom!
-Jaaa! herregud, alla åker utomlands, jag tänkte vara kvar i Sverige i sommar.
-Jag med. Skrattade Chelsea.
-Det vet jag ju! Sa jag och log mot henne.
Tillsammans började vi tränga oss förbi folkmassan och fann tillslut resten av vårt gäng. Det blev ett långt hejdå, med kramar och några enstaka töntiga tårar. 4 timmar senare, klockan halv sju var förfesten hemma hos Jonte i fullgång. Chelsea och jag tog kanske några drinkar, men satt för det mesta och pratade med varann och några andra. Senare på kvällen runt tio var alla beredda för den stora festen. Där dansade jag och Chelsea loss, och hade det sjukt kul. Vi drack kanske några glas öl, men inte lika mycket som resten. En del var så fulla så att dom låg på golvet och skrek. Efter klockan ett började jag och Chelsea bli trötta, så vi bestämda att åka hem.
-Skulle du kunna ringa efter en taxi? Skrek Chelsea så att jag kunde höra henne.
-Okej!
Jag gick in på toan för att kunna ha det lite tystnad och ringde efter en taxi. Bara efter 5 minuter stod taxin utanför huset, och vi var påväg ut. Det var tyst i bilen. Ingen sa någonting, utan det ända som hördes var Rix Fm som spelades på radion.
-Vinn 2 biljetter till One Direction signering, den 20 juni i Kalskrona. Om du svarar rätt på frågan, Vad heter de 5 killarnas efternamn? Det finns 40 biljetter! Smsa till 0771 5253.
Jag såg på Chelsea och hon såg på mig.
-Ska vi..? Frågade jag, och Chelsea nickade ivrigt.
Vi visste ju deras efternamn, inte för att vi var några idoler, men när vi var yngre så tyckte vi väldigt mycket om dom. Föresten, det är sommarlov, lite kul kan man väl ha och smsa rätt svar? Vi kommer ändå inte vinna..


Nästa morgon.
Jag öppnade mina ögon, hastigt. Solen, som sken genom fönstret in i rummet bländade mig. Jag kunde inte på länge förstå vad som hade väckt mig, på detta viset. Men jag fick tillslut på att det var min mobil som ringde. Med en sömnig röst svarade jag.
-Mm, hallå? Sa jag.
-Hejsanhejsan! Rix Fm här, du har just vunnit biljetter till One Directions signering den 20 juni!
Va?


- Ett ögonblick! Sa jag samtidigt som jag rusade ut ur rummet för att hämta hemtelefonen.
Jag knappade in Chelseas mobilnummer, och hon svarade snabbt.
-Nathalie!? Varför hörde jag just i radion att..Tjöt Chelsea men jag avbröt henne.
-Jag har precis vunnit biljetter, till One Direction signering.
Det uppstod en tystnad.
-Öh, hallå är någon där? Hördes det i andra luren,
Jag tog mobilen.
-Ja, jag är kvar! Åh, vad kul! Sa jag och skrattade.
-Du får resten av din information på sms! Grattis hörru!
-Tack! Åh, vad kul tack! Sa jag och la på, samtidigt som jag la ner mobilen i fickan.
-Nathalie? Hörde jag Chelsea ropa i luren.
-Mm? Sa jag med ett fniss.
- Vi åker dit?
Jag skrattade.
- Såklart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta Ella Skaluzny - 13 juli 2012 12:43


  Fast vi lärde känna killarna för första gången idag, kändes det som vi hade känt varandra jätte länge. Vi hade det jätte trevligt, fast fotbollen blev lite konstig. Det kändes som om dom vore vanliga killar från skolan. Inte killarna från One Di...

Av Katta Ella Skaluzny - 11 juli 2012 12:15

    Åh herregud. Där stod ju killarna. Framför oss och det var DOM som ville hänga med oss. Är detta verkligt? Killarna log stort mot oss och sedan tittade dom sig omkring. -Sant, det var inte så många här. Skrattade Liam och jag och Nathalie log...

Av Katta Ella Skaluzny - 7 juli 2012 17:59


  Jag och Chelsea hoppade av cyklarna och ställde dom längst med väggen till sommarstugan. -Är det bara jag som tycker det är sjukt..? Skrattade jag och mötte Chelseas blick. Hon skakade på huvudet och skrattade. -Nathalie, det ÄR sjukt.. ...

Av Katta Ella Skaluzny - 6 juni 2012 19:18


  (Chelsea)      (Nathalie) Jag sprang in i rummet där jag och Nathalie hade sovit och rotade i min väska efter kläder som jag kunde ha på mig på signeringen. Nathalie gjorde samma sak, och efter ungefär en kvart hade vi på oss våra klänningar som...

Av Katta Ella Skaluzny - 20 maj 2012 20:35

Chelsea's One Piece. Nathalie's One Piece         -Men va faan.. suckade jag och reste mig upp ur sängen, och med hårda steg började jag gå till ytter dörren.Vilken idiot kommer och plingar på såhär sent?!Snart kom Chelsea efter mig och var...

Presentation


Två svenska tjejer, träffar 5 stycken killar, som dom aldrig skulle tänka sig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards