thatsummer

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

That one summer del 3

Av Katta Ella Skaluzny - 20 maj 2012 20:35

Chelsea's One Piece.

Nathalie's One Piece

       

-Men va faan.. suckade jag och reste mig upp ur sängen, och med hårda steg började jag gå till ytter dörren.
Vilken idiot kommer och plingar på såhär sent?!
Snart kom Chelsea efter mig och var lika irriterad och arg som jag.
-Vem kan det vara? Väste Chelsea.
-Inte vet jag.. ååh, jag som precis började liksom somna.
Jag låste upp dörren och öppnade. Man såg knappt någonting. Det var riktigt mörkt.
-Vad?! Sa jag och Chelsea högt och arg, när vi öppnade dörren.
Vi fick inget svar, utan några mummel hördes.
-Ursäkta!? Sa Chelsea och tog armarna i kors.
-Ni kan väl svara, det är för fan mitt i natten..varför plingar ni på såhär sent?!
-Uhm.. förlåt? Sa en mörk, osäker, manlig röst på engelska ute i mörkret.
Jag och Chelsea stelnade till. Jag vände mig om mot Chelsea och mötte hennes blick. Vi båda såg på varandra med en konstig blick.
-Saken är den.. öh, att vår bil har ..  typ gått sönder. Och vi undrar bara om var den närmaste.. bil macken finns? Sa en annan manlig röst på engelska.
Chelsea tog några steg närmare mig.
-Kan dom inte svenska eller vadå? viskade hon till mig.
-.. Tydligen inte..Viskade jag tillbaka.
-Ska vi svara på engelska..? Frågade Chelsea mig.
-Aa.. jag tror det. Svarade jag.
-Uhm.. den närmaste.. bil macken är typ 1 mil härifrån. Förklarade Chelsea på engelska.
En stor suck hördes från killarna i mörkret.
-Äh, så långt kan inte vi putta biljävlen. Sa en av dom.
-Louis, Harry! Ni behöver inte putta bilen längre.. det är 1 mil till nästa bilmack. Ropade en  annan och började gå bort.
Chelsea slog till mig på armen löst, och jag såg på henne med en förvånad blick.
-Är det bara jag som tycker lite synd om killarna? Viskade hon.
-Mm, jag gör det också. Sa jag.
-Vi kanske..Chelsea blev avbruten av en av killarna.
-Men tack i alla fall.. Sa han och började gå bort längre in i mörkret.
-Ey! Hörni! Ni kan annars ta och komma in så länge, någon stund eller så och så kan vi se vad vi kan fixa. Ropade jag efter dom, utan att tänka efter.
Jag var egentligen en väldigt osäker person när det gäller sånt. Men jag började tycka synd om dom,.. så varför inte? Föresten, så var det inga gamla gubbröster, så dom var väl lika gamla som oss eller lite äldre?
-Öh.. är det säkert?
-Jadå! Ropade Chelsea och skrattade.
-Killar, ni hörde.. vi är välkomna in..
-Nej men asså det är lugnt.. ropade en annan längre bort.
-Jo, kom nu! Ropade jag och Chelsea samtidigt och skrattade till.
-Okej, tack så mycket! Ropade killarna.
Chelsea och jag backade längre in i korridoren så att killarna kunde komma in. Hur många var dom egentligen? Ju närmare ljustet killarna kom, blev jag mer och mer spänd, och tillslut ville jag bara sjunka ner genom marken, när ljustet föll på dom så att man såg vilka det var.  
Jag och Chelsea såg på killarna med stora ögon.
- Oj..öh, sa jag och Chelsea tyst.
Det var inga, precis ’‘vanliga’’ killar som snackade engelska med oss. Det var, dom fem killarna från One Direction.
-Mm.. hej. Sa dom och vinkade.
Chelsea började försiktigt dra mig ut ur rummet.
-Kan ni vänta en sekund..? Sa hon.
-O..okej. Svarade killarna och nickade.
-Ursäkta.. hehe. Sa jag och snart var jag och Chelsea bakom väggen.
-Asså fattar du inte hur pinsamt detta är!? Sa Chelsea oroligt nästan inte kunde andas.
-Åh jääklar.. här står vi med linne och pyjamas byxor. Great! Sa jag samtidigt som jag såg ner på våra kläder och bet mig i läppen.
-Jag tar på mig min One Piece.. Sa Chelsea bestämt och började med snabba steg gå till sovrummet.
-Usch vad pinsamt.. usch.. usch.. sa hon samtidigt som hon gick.
Snart var jag efter henne och tog på mig en One Piece jag med. Försiktigt gick vi ut ur rummet och tillbaka i hallen. Där killarna fortfarande stod, utan att röra sig ur fläcken.
Jag kunde knappt hålla mig för skratt så jag skrattade till lite och killarna såg på mig.
-Förlåt.. öh, ni är välkomna in.
-Tack. Sa dom och log mot mig.
-Vill ni ha något..? Undrade Chelsea.
-Nejdå.. det är lugnt. Sa dom och log mot Chelsea.
Killarna satte sig med en duns i sofforna och pustade ut. De såg riktigt riktigt trötta ut. Jag och Chelsea försökte komma på vilken kille var vem.
Zayn, var den som la sig först ner i den stora soffan, och Niall, Liam satte sig på brevid honom. I den andra, mindre soffan, låg Harry och Louis satt.. på honom. Haha såg riktigt roligt ut.
-Vad heter ni? Sa plötsligt, alla killar i kör.
-Jag heter Chelsea. Började Chelsea och log stort.
-Nathalie! Sa jag och vinkade lite lätt, samtidigt som jag log.
-Okej! Ni vet väl vilka vi är..? Sa Liam.
Jag och Chelsea nickade.
-Oj.. öh, ni kanske också vill sätta er?
-Nejdå.. sa Chelsea och gäspade.
- Naw, trött? Sa Harry och skrattade till.
Chelsea såg på honom och rodnade lite lite grann.
-Aa, sa hon och log smått.
Jag blev snabbt smittad av Chelsea, och gäspade till också.
-Aw, jag tycker synd om er verkligen.. asså ni kanske ska gå och lägga er..? Sa Louis och log mot mig.
-Vad ska ni göra då? Skrattade jag.
-Äsch, vi klarar oss. Vi kan ta och sova i bilen.
-Nej, det är lugnt. Ni kan sova här i soffan. Sa Chelsea och jag nickade.
Killarna bytte ut blickarna med varandra.
-Vi ger oss av så tidigt som möjligt! Sa Niall och nickade.
-Som ni vill.. Sa jag och Chelsea.
-Godnatt. Sa killarna och log stort mot oss.
-Och tack. Fortsatte dom.
-Godnatt på er med.. Sa jag och Chelsea vinkade lite lätt mot killarna och log.
Vi kom in i sovrummet och Chelsea stängde dörren efter sig hårt.
-Gjorde vi rätt nu? Sa jag oroligt.
-.. Nathalie, dom är trötta, dom har saker att göra imorgon. Vi får se..
-Mm, låt dom sova nu.
-Låt MIG sova nu! Skrattade Chelsea och slängde sig i sängen.
Jag skrattade och la mig brevid henne.

Nästa dag
Jag och Chelsea vaknade samtidigt och vi var pigga. Solen sken starkt in i rummet, genom fönstret. Med snabba steg gick vi ut ur sovrummet, till vardagsrummet. Men inga killar var kvar. Istället låg det en lapp på soffbordet, som jag tog genast och började läsa högt för Chelsea.
-Som vi hade lovat, vi gav oss av tidigt.. Men tack så mycket för att vi fick sova här. Hoppas ni sov gott!
Jag såg på Chelsea.
-Åh, .. Suckade jag.
-Vad suckar du åt?! Vi ska ju se dom idag på signeringen Nathalie! Skrattade Chelsea, och jag lyste upp i ett leende.

 
 
Maja P

Maja P

21 maj 2012 18:38

Hej kolla gärna in min One Direction novell! kram!
http://bedersen.blogg.se/category/one-direction-novell-nya.html

http://Bedersen.blogg.se

Katta Ella Skaluzny

22 maj 2012 14:48

Gärna! :) Kul att du kikar in, föresten !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta Ella Skaluzny - 13 juli 2012 12:43


  Fast vi lärde känna killarna för första gången idag, kändes det som vi hade känt varandra jätte länge. Vi hade det jätte trevligt, fast fotbollen blev lite konstig. Det kändes som om dom vore vanliga killar från skolan. Inte killarna från One Di...

Av Katta Ella Skaluzny - 11 juli 2012 12:15

    Åh herregud. Där stod ju killarna. Framför oss och det var DOM som ville hänga med oss. Är detta verkligt? Killarna log stort mot oss och sedan tittade dom sig omkring. -Sant, det var inte så många här. Skrattade Liam och jag och Nathalie log...

Av Katta Ella Skaluzny - 7 juli 2012 17:59


  Jag och Chelsea hoppade av cyklarna och ställde dom längst med väggen till sommarstugan. -Är det bara jag som tycker det är sjukt..? Skrattade jag och mötte Chelseas blick. Hon skakade på huvudet och skrattade. -Nathalie, det ÄR sjukt.. ...

Av Katta Ella Skaluzny - 6 juni 2012 19:18


  (Chelsea)      (Nathalie) Jag sprang in i rummet där jag och Nathalie hade sovit och rotade i min väska efter kläder som jag kunde ha på mig på signeringen. Nathalie gjorde samma sak, och efter ungefär en kvart hade vi på oss våra klänningar som...

Av Katta Ella Skaluzny - 19 maj 2012 17:42

(Nisse) (Stugan)   WOW! Vi vann verkligen! Det hade jag aldrig trott..Jag kände mig spänd inför träffen med One direction, men samtidigt var jag nervös. Dom hade ju aldrig varit våra idoler eller något sånt, utan vi hade bara lyssnat på deras mu...

Presentation


Två svenska tjejer, träffar 5 stycken killar, som dom aldrig skulle tänka sig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards